Etiketa Beaković d.o.o., već 30 godina garantira kvalitetu proizvoda

11.05.2020

Etiketa Beaković d.o.o., već 30 godina garantira kvalitetu proizvoda Kako se održati na labavom i nesigurnom tržištu u Hrvatskoj? Samo upornošću i kvalitetom ponude i korektnog poslovanja! Jedna od tvrtki kojoj je to pošlo za rukom je iz istarskog Novigrada u vlasništvu Nina Beakovića.

Etiketa Beaković d.o.o., već 30 godina garantira kvalitetu proizvoda

Novigrad – Malobrojne su tvrtke koje već tri desetljeća posluju pouzdano i napreduju te ostvaruju održivi uspjeh na nestabilnom hrvatskom tržištu, a osobito u veleprodaji gdje je konkurencija sve veća. Takvim se uspjehom može podičiti tvrtka Beaković d.o.o. iz Novigrada u vlasništvu Nina Beakovića, koja će uskoro proslaviti 30. jubilej, a za svoje veoma dobro i pouzdano poslovanje dobila je nedavno, i to sasvim neočekivano,  Certifikat bonitetne izvrsnosti kojega dodjeljuje renomirana nezavisna bonitetna tvrtka CompanyWall (Zagreb), sa sjedištem u Londonu.

Pionir hrvatskog poduzetništva
Na policama brojnih marketa, butika i trgovačkih lanaca po Istri i šire nerijetko možete naići na asortiman kvalitetne odjeveno muško-ženske odjeće i intimnog rublja, te razne posteljine, prekrivača, ručnika i slično (sve za kuću) sa deklarcijskom oznakom Beaković d.o.o., Novigrad. Iako nije nužan uvjet kao kod prehrambenih artikala, voća i povrća te kupci manje obraćaju pozornost na ime dobavljača i podrijetlo artikla, ali etiketa tvrtke Beaković d.o.o., garantira kvalitetu kupljenog proizvoda za prodajnu cijenu.
 
Tragom dobivenog Certifikata bonitetne izvrsnosti A+ i čestog susreta u raznim prodavaonicama s artiklima Beaković d.o.o., porazgovarali smo s vlasnikom Ninom Beakovićem iz Novigrada prisutnog već punih 30 godina na sve konkurentnijem hrvatskom tržištu, stvorivši sebi prepoznatljiv ugled - brend. U gradu od nekih četiri tisuće stanovnika (Najbolji mali grad za život u RH, 2018.), koji brzim poduzetničkim koracima grabi u nove poduhvate, Beaković je bio jedan od pionira u privatnom biznisu - djelatnosti veleprodaje. I dok se u ratnom vihoru stvarala novo-hrvatska povijest uz postepenu promjenu društveno-ekonomskih odnosa Beaković je hrabro iskoračio i krenuo u samostalni proboj na novonastalo kapitalističko tržište rada i proizvodnje.
 
Splićanke i Zagrebčanke obožavale „Stile italiano“
-Započeo sam s poslovanjem kao mješovito poduzeće (hrvatsko-talijansko) naziva „Stile Italiano“, a zadnjih deset godina „plivam“ sam u tim poduzetničkim vodama pod nazivom tvrtke Beaković d.o.o. i prvenstveno se bavim veleprodajom. U vrijeme dok je bio akitvan „Stile Italiano“ registrirali smo i maloprodajnu djelatnost, pa smo širom Istre i u ostatku Hrvatske otvarali maloprodajne trgovine sa odjevnim asortimanom. Pratili smo modne trendove iz kolijevke svjetske mode Italije te ih nudili  kupcima po povoljnim cijenama i zaista smo dobro prosperirali, a osobito u onom butiku  s adresom u Splitu i Zagrebu. U jednom smo trenu imali čak 11 butika otvorenih širom Hrvatske!
 
No, s godinama dođe i do zasićenja u poslovanju i nakon 40 godina radnog staža poželio sam malo usporiti, posvetiti više vremena svom privatnom životu, pa sam tvrtku preregistrirao za veleprodaju uglavnom tekstila, konfekcije i posteljine, ručnika...svega za opremanje doma, ustanova u socijalnoj skrbi, hotela, privatnih apartmana, restorana i slično, priča šarmantni i razgovorljivi Beaković, dok žustro gestikulira „alla stile italiano“. Upoznaje nas da su danas njegovi artikli zastupljeni u gotovo svim gradovima Istre, Primorsko-Goranske županije i ostatka Hrvatske uključivši i Zagreb.
 
-Kao što sam već rekao nudimo sve proizvode za opremanje, uređivanje i dekoriranje interijera, ali još uvijek vlada velika potražnja za muško-ženskom konfekcijom i to uglavnom proizvodima sezonskog karaktera, kao i intimnim rubljem te pidžamama, spavačicama, čarapama i slično. Od toga što prodajem 40 posto je domaćeg proizvoda, dok je 60 posto proizvedeno u EU, objašnjava Beaković pokazujući nam neke od artikala istaknuvši da su hrvatski proizvodi vrhunske kvalitete i ala pari su s prepoznatljivim i prestižnim talijanskom robom i dizajnom što ga osobito veseli jer nije lako opstati s hrvatskim proizvodima uz velike i renomirane europske proizvođače koji su si desetljećima otvarali put u trgovine širom EU. Zanima nas kakva je klima danas u poduzetništvu i trgovini.

Trgovački lanci i on –line prodaja proždiru male trgovine
-Sa sigurnošću mogu konstatirati svi koji rade korektno u odnosu na kvalitetu koju nude mogu opstati na tržištu, međutim, ovi veliki tržni centri i trgovački lanci koji su se otvorili diljem Hrvatske uzimaju svoj danak i na neki način su natjerali, ili bolje rečeno, „uništili“ jako puno malih trgovina i mini marketa po cijeloj državu. Iako se nama poduzetnicima promet povećava svakodnevno, mali trgovci u centrima gradova su na gubitku, jer uzme li se u obzir da se danas sve prodaje na jednom mjestu  kao u City Mall (Pula) normalno je da se masa ljudi okuplja gdje bez puno lutanja mogu kupiti takoreći sve od „igle do lokomotive“. Isto vrijedi za brojne trgovačke lance po svim gradovima Hrvatske koji su prvenstveno specijalizirani za prehrambene artikle, ali u njima se prodaje bijela tehnika, konfekcija, školski pribor, posuđe i slično. Nekad u marketima nije bilo u prodaji ni voća ni povrća, a danas su trgovački lanci nelojalna konkurencija tržnicama, povlači paralele Beaković..
 
-Upravo zato što je nestalo trgovinica odjevnih predmeta i butika u gradskim centrima, adaptirao sam se novim okolnostima   te plasirao robu u oveće trgovačke lance s pristupačnim cijenama da budem konkurentan i ostanem prepoznatljiv. Danas se sve moje kolege u tom poslu moraju zadovoljiti sa daleko manjim maržama nego što smo ih imali ranije kad nije bila pristuna tolika konkurencija, a da i ne spominjem koliko nas još uništava i  online trgovina jer ljudi, osobito mladi, jako puno naručuju robu preko interneta. Uspoređuju koliko isti proizvod košta na online trgovini, a koliko u najbližoj prodavaonici, tako da konkurencija pritišće na svakom koraku. Virtualna i naravna.
 
No nakon 30 godina poslovanja stekao sam vjerne poslovne partnere i kupce, jer u ovom poslu je najvažnije zadovoljiti naš „trgovinski trokut“: poduzetnik- trgovac - kupac. Samo pod uvjetom da se u tom „trokutu“ ostvari uzajamno zadovoljstvo i respekt tako da svatko dobije svoj dio, odnosno kupac kao glavna karika tog lanaca bude najzadovoljniji, jamačno i ovaj posao biva profitabilan, zaključuje poduzetnik Beaković.
 
Svrstan u bonitetni razred najpouzdanijih hrvatskih tvrtki
Nerado zbori o priznanjima i nagradama, no ova priča ne bi bila potpuna i vjerodostojna bez tih podatka i malo glorificiranja njegova poduzetničkog duha i dostignuća u radu i spomena Certifikata bonitetne izvrsnosti.
 
-Nedavno su mi doslovce banuli na vrata iz tvrtke ComapnyWalla iz Zagreba, jedne od najboljih bonitetnih kuća u regiji i na području Europske unije uručivši Certifikat bonitetne izvrsnosti A+. Ova tvrtka desecima tisuća klijenata nastoji osigurati pouzdane i ažurne podatke o svim stavkama poslovanja hrvatskih tvrtki kao najbitnijih pokazatelja njihova poslovanja kroz godinu da bi im podaci poslužili kao orijentir pri odabiru tvrtke-suradnika u poslovanju, prepričava Beaković. Na temelju konačno dobivenih financijskih podataka o prihodima, ovrhama i blokadama firmi, CompanyWall ih razvrstava u različite bonitetne razrede.
 
 -Rekli su mi prilikom uručenja Certifikata A+ da spadam u 9 posto hrvatskih tvrtki koje nisu nikada bile u blokadi i zaista je lijep osjećaj to saznanje o uspješnom i korektnom poslovanju, pojašnjava Beaković dodavši da je ovo neočekivano priznanje još jedna  potvrda uspješnosti rada njegove tvrtke koja je već ranije nagrađena i plaketom Gradskog vijeća Grada Novigrada za doprinos razvitku poduzetništva u Novigradu. No, ističe, za taj uspjeh su zaslužni i svi njegovi dosadašnji poslovni partneri, a osobito zaposlenici za koje ne štedi riječi pohvale i zahvale.

Šteta na globalnoj razini
Danas tvrtka miruje jer korona-kriza traje, a upiti starih klijenata ne jenjavaju. No robe nema u magazinu, ni aktivnog poslovanja.
-Nažalost, najviše poslujem s Talijanima, a gro sirovina za proizvodnju stiže iz Kine i Azije pa je sve to sada jedan začarani lanac i neraskidiv je kao Gordijski čvor. Sve dok epidemija ne stane i ne otvore se granice treba se pridržavati uputa Nacionalnog stožera.
 
Iako smo svjesni da će gospodarstvo trpjeti štetu na globalnoj razini, ovdje se radi o višoj sili i najvažnije je sada misliti na ugrozu ljudskih života, nadati se većem ublažavanju mjera i očekivati povratak u normalu, izjavljuje pomalo zabrinuto Beaković otvorivši jedno sasvim neočekivano poglavlje poslovanja upravo na kraju svog radnog vijeka. 
Sanja Bosnić