Osvrt na 6. Sjednicu gradskog vijeća peti nastavak

16.03.2022

Nastaviti ćemo izvještaj sa sjednice i pisati o točki dnevnog reda pod broj 15. Razmatranje prijedloga i usvajanje Odluke o davanju suglasnosti za provedbu ulaganja u dječje igralište Lovrečica.

Prvi u raspravi o toj točki javio se vijećnik Zlatan Varelija. U svom izlaganju rekao je da govori u ime djela umirovljenika Lovrečice. Naglasio je da je gradonačelnik 2009. g. u svom predizbornom skupu u Babićima obećao izgradnju prostora koji bi bio namijenjen umirovljenicima, a što je ponovio i 2013. godine. Stoga ga umirovljenici pitaju što je s obećanjem. Ujedno se priupitao Kako je moguće da u Lovrečici trenutno živi 154 stanovnika po popisu stanovišta iz 2021, godine i  tek nekoliko djece koje polaze u  vrtić i osnovnu školu. Lovrečica je pretežno naseljena staračkim stanovništvom, te je za njih potrebnije izgradnja prostorija za staračko stanovništvo. Nemam ništa protiv dječjih igrališta, ali i umirovljenici su stanovnici Grada Umaga i oni imaju pravo na život, nastavio je Varelija. Smiješno djeluju i obrazloženje da će se na igralištu igrati i djeca turista Slovenaca, te umirovljenici pitaju : Kako je moguće da MI osiguravamo besplatno igranje djece slovenskih državljana, a ne možemo se liječiti u bolnici  u Izoli koju su djelom izgradili i umirovljenici Lovrečice?. U replici gradonačelnika osobno se osvrnuo na privatni odnos vijećnika Varelije  i naglasio da iza pitanja stoji osobno Lino Kodela. S njima smo na sudu i uskoro će izgubiti pravo vlasništva na kojem ćemo izgraditi igralište. Naglasio je da je dosada Grad izgradio preko 40 igrališta za djecu jer Grad Umag je Grad djece. Na konstataciju o igralištima replicirala mu je vijećnica Mersada Borić i izjavila: Imamo igrališta ali je li se na njima igraju djeca?. Prolazim gradom i vidim da su igrališta prazna puna lišća i vidljivo je da se već duže na njima ne igraju djeca. Da to sam i osobno vidio odgovori je gradonačelnik, ali nije ponudio rješenje. Nakon toga za govornicu je izašla vijećnica HDZ, Ilirijana Croata Medur koja je naglasila: Da za  dječja igrališta mogu se dobiti besplatna financijska sredstva LAG programa. Stoga su svaka sredstva koja su u ovom programu dobrodošla.

Komentar: Shodno navedenoj točki krenuli smo u razgovore s stanovnicima Lovrečice s osnovnom temom: Je su li upoznati o gradnji dječjeg igrališta,?  i je li im poznata lokacija igrališta?. Sa svim s kojima smo razgovarali nisu upoznati s temom dječjeg igrališta. Neki su odgovorili da igralište već postoji i na njemu se nitko ne igra. Ne s nama nije nitko razgovarao, nemamo mjesnog odbora niti znamo što se uopće dešava.  Uredno plaćamo sve doprinose gradu Umagu, ali gradska vlast ne mari za nas. Odavna nam je obećao gradonačelnik sastajalište za nas umirovljenike, da imamo neki prostor, ne samo za druženje već i neki prostor koji bi nam pomogao u življenju. Nema trgovine, poštanskog sandučića, neke agencije. A što da kažemo da nemamo niti nogostupa. O lokaciji dječjeg igrališta  ne znamo ništa ali ono što ste nam pokazali  Van je  svake pameti

Na ovom mjestu nići će novo dječje igralište

Na uskom zavoju u centru mjesta  smjestiti  dječje igralište je iluzorno. Na cesti, a znamo da je tamo autobus poljubio na svom putu  zgradu i urušio je. Na prozivke od strane gradonačelnika odgovorio je gospodin Lino Kodela. Da na sudu smo radi jedne parcele i to ne želim komentirati. Ono što me zaboli je ljudska zloba. Mnogo toga supruga i Ja znamo o obitelji Bassanese. Toliko dobroga je moja obitelj učinila za tu obitelj Bassanesea, oca gradonačelnika. Nakon izlaska iz zatvora oca gradonačelnika, kada ga vlastiti otac nije htio primiti u kuću već ga jednom riječju izbacio na ceste Materade, moj otac ponudio mu je našu kuću u kojoj je otac gradonačelnika dio života i  živio. Osobno sam se založio kao kadrovik u nekadašnjoj tvornici Cementa da ga zaposlimo, jer je bio obilježen zatvorskom kaznom. To su podaci koje se ne mogu izbrisati, niti će ih izbrisati moja smrt. Jer to je istina, a istinu niti vatra ne može uništiti.

Da nadodamo i komentar kojeg nam je uputio i jedan vijećnik a odnosi se na izlaganje vijećnice HDZ-a dopredsjednice Gradskog vijeća. LAG program u sebi sadrži : Ulaganja u pokretanje, poboljšanje ili proširenje lokalnih temeljnih usluga za ruralno stanovništvo uključujući slobodno vrijeme i kulturne aktivnosti te povezanu infrastrukturu (dalje u tekstu: tip operacija……), a ne samo u dječja igrališta kako je objasnila navedena vijećnica.

Tiramola